Strandhotellet Blokhus getaway

Strandhotellet

Min søde kæreste overraskede mig på min fødselsdag med et luksusophold på Strandhotellet Blokhus.

Vi tog afsted fredag formiddag og lagde ud med et besøg hos Hune bageren hvor vi spiste en lille tapas frokost. Bagefter kunne vi tjekke ind på Strandhotellet – og jeg må sige at der var meget smukt, autentisk og stilfuldt.

På værelset med den lille altan og behagelige møbler blev vi mødt af en tjener som stod klar til at servere cocktails og små snacks for os. Efter at have fundet os til rette og nydt forfriskningerne var det tid til wellness. Der var selvfølgelig både badekåber og tøfler stillet klar til os på værelset.

Wellness området var dejlig varmt, roligt og udstyret med frisk frugt, vand og hyldeblomstsaft. Efter lidt afslappende læsning i liggestolene tog vi en svømmetur i poolen og bagefter et smut i den varme sauna.

Efter turen i wellness friskede vi os op på værelset og så startede aftenen ellers ud med champagne og snacks i loungen med dæmpet belysning og ild i pejsen.

Vi blev vist ind til vores bord i Restaurant Blå og skulle nu nyde en seks retters middag med tilhørende vine, med fokus på lokale råvarer og dansk/fransk kogekunst.

StrandhotelletStrandhotelletStrandhotelletStrandhotelletStrandhotelletStrandhotellet

Efter middagen fik vi kaffe, sødt og cocktails ude i loungeområdet inden vi vendte tilbage til værelset.

Morgenmaden næste morgen holdte selvfølgelig det høje niveau. Vi startede med at blive budt velkommen med frisk kaffe, æg tilberedt efter eget valg og en stor frisk buffet med lækre sager. Især deres koldrøget laks med urter samt deres friskbagte croissanter faldt i god jord.

Efter morgenmaden tjekkede vi ud – og sagde på gensyn Strandhotellet Blokhus.